BLOKOVÁ VÝJIMKA
ČASTÝ OMYL: S automobilem v záruce, natož v prodloužené záruce, můžu jezdit jenom do servisu příslušné značky. JINAK O ZÁRUKU PŘIJDU. Nenechte se omezovat. MÁTE PRÁVO UŠETŘIT!
Je celkem pochopitelné, že výrobci a jejich značkové servisy se pokoušejí šířit nepravdivé tvrzení o opravě vozů v záruce. Skutečnost je však jiná. Nenechte se omezovat a ČTĚTE:
Tzv. Bloková výjimka - legislativní úprava Evropské komise č. 461-2010
se mj. týká i možnosti servisu a údržby nových vozidel v záruce v nezávislých autoservisech a jasně definuje, že záruční doba nesmí být vázána na opravy a prohlídky v značkových autoservisech a použití originálních náhradních dílů.
Vozidlo v době platnosti záruky nemusí být opraveno jen v autorizovaném servisu (kromě výměny a opravy dílů s výrobní vadou a smluvních závazků).
Výrobce nesmí odmítnout uznat záruku v případě, že zákazník nechal opravit svůj vůz v nezávislém servisu při dodržení všech výrobcem určených servisních podmínek a použití originálních nebo kvalitativně rovnocenných dílů. Tuto podmínku NORTE PREMIUM jako servis sítě PARTNER ELIT splňuje.
Nákup vozidla a jeho servis (poprodejní služby) jsou dvě různé věci.
Se svým novým vozem můžete jezdit do ověřeného a spolehlivého nezávislého servisu, pro který se rozhodnete a je schopen takovou opravu a servis kvalitně provést.
Každý poskytovatel služby, tedy i autoservis, je odpovědný za svou práci a nese odpovědnost za její kvalitu.
Všechny servisní úkony musí být důkladně zdokumentovány, poskytovatel oprav vozidel musí poskytnout písemné doklady o všech provedených úkonech, zápis do servisní knížky a seznam montovaných dílů..